Πέμπτη 26 Απριλίου 2012

Εδώ ο κόσμος καίγεται.


Μολονότι πνίγομαι στο διάβασμα και είμαι πτώμα και αύριο έχω να ξυπνήσω στις 6.30, κάθομαι και γράφω (σημειωτέον κάθομαι στο σπίτι μου, με απειλητικές κούτες να με τριγυρίζουν χάσκοντας μισάνοιχτες, λες και θα βγουν από μέσα τέρατα).
Είδα το περίφημο βίντεο της Κατερίνας Μουτσάτσου. Είδα και τη διαφήμιση της καναδικής μπίρας που προφανώς την ενέπνευσε (η μπίρα πάντως είναι, όσο να πεις, εμπνευστικό ποτό). Είδα κι έναν τύπο που λέει τον πόνο του ως απάντηση. Υποθέτω πως υπάρχουν κι άλλα σχετιζόμενα βίντεα. Διάβασα και διάφορα άρθρα, καθώς και διάφορα σχόλια των αναγνωστών των άρθρων.
Και ήρθε η ώρα να μιλήσω.
Την πρώτη στιγμή που είδα το βίντεο (δίχως να έχω δει ή διαβάσει τίποτε άλλο σχετικό), όπως καταλαβαίνετε, μου ήρθαν γέλια. Αυτό, βέβαια, συμβαίνει, διότι τα περισσότερα πράγματα που βλέπω ή διαβάζω μου προκαλούν γέλια, βεβαίως προβληματικό, αλλά, έλα, δέξου τους φίλους σου με τα ελαττώματά τους.
Αυτή, δηλαδή, ξύπνησε το πρωί κι είπε, ωραία, θα φτιάξω ένα βίντεο, διότι τα έχω πάρει με τον κόσμο; Μήπως είχε περίοδο; Δεν είναι ντροπή, εγώ όταν έχω περίοδο, είναι να μη βρεθείς στο δρόμο μου, όχι I am hellene μπορώ να ουρλιάξω, μέχρι και this is Sparta λέω αντί για καλημέρα. Τέλοσπαντων, για κάποιον λόγο το είπε και βρήκε μάλιστα και άλλους να συμφωνούν, οπότε έκατσαν όλοι μαζί, δούλεψαν ξέρω γω λίγο καιρό κι έφτιαξαν αυτό το βίντεο. Γιατί;
Δέχομαι πως έχει ξυπνήσει η εθνική υπερηφάνεια (αν και, προσωπικά, στην εθνική υπερηφάνεια αυτών που από τα εξωτερικά και εκ του ασφαλούς ωρύονται για την κατάσταση στην οποία έχουν φέρει ΟΙ ΚΑΚΟΙ την Ελλάδα και θυμούνται τη γραφική τους χώρα δεν έχω καμία εμπιστοσύνη-αν αγαπάς, φίλε μου, την Ελλάδα και τη θεωρείς τιμία πλην πτωχή και ατυχήσασα, για έλα κατά δω, μπας και τη σώσουμε όλοι μαζί, διότι έξω απ’ το χορό λέμε πολλά τραγούδια πάντα: διδακτικό τέλος της φαινομενικά ατελείωτης παρένθεσης) κι ήθελε, η κοπέλα, να τα πει και να ξεσπάσει. Χάθηκε, όμως, βρε παιδί μου, λίγη καλαισθησία; Αυτές οι φωτογραφίες που έπεφταν από πίσω, αυτή η γραμματοσειρά, χάλια η αισθητική-κι είναι σημαντικό πράμα η αισθητική, ακόμα κι αυτοί οι ταλαίπωροι αρχαίοι, που αν ήταν εδώ τώρα θα είχαν πολιτογραφηθεί όλοι Σκύθες, την είχανε περί πολλού κι όλη τους η καθημερινότητα ήταν μες στην ομορφιά και την αρμονία.
Ας δεχτώ, όμως, και την ακαλαισθησία, σημείο των καιρών, βλέπεις, ή ένδειξη της πηγαίας αγανάκτησης. Αυτή η καπήλευση των αρχαίων Ελλήνων μπορεί πια να έχει ένα όριο; Οι άνθρωποι υπήρξαν, γεγονός, εφηύραν πολλά πράγματα, πολλές έννοιες, δημιούργησαν αξιοθαύμαστο πολιτισμό, ας τους αφήσουμε να αναπαυτούν στις δάφνες τους. Ας μελετήσουμε τη δραστηριότητά τους και τα κατορθώματά τους. Ας τα χρησιμοποιήσουμε κιόλας-θεμιτό, έως υποχρεωτικό.
Τους θαυμάζω κι εγώ. Αλλά μου τη σπάει πολύ που τους βάζουμε μπροστά σε όλα. Τους προγόνους μας. Επειδή υπήρξαν αυτοί, εμείς είμαστε στο απυρόβλητο; Γιατί; Μπορεί κάποιος να μου το εξηγήσει;
Την αγαπώ κι εγώ την Ελλάδα και είμαι ελληνίδα. Και κάνω αυτή τη δουλειά που κάνω (ε, λέμε και καμιά μαλακία να περάσει η ώρα-κάνω δουλειά, τώρα, σιγά) ακριβώς επειδή αγαπώ την Ελλάδα (και μη με κοροϊδεύετε, εντάξει;). Δεν μπορώ, όμως, να μην αναγνωρίσω τα λάθη που έκανε η χώρα μου. Και, το έχω ξαναπεί, δεν μπορώ να αγνοήσω ένα πράγμα που λέγεται συλλογική ευθύνη.
Αλλά, όχι. Συλλογικό είναι μόνο το ένδοξο παρελθόν. Για όλα τα υπόλοιπα, που μπορεί να μας φέρνουν σε αμηχανία, καμία συλλογικότητα, έτσι; Όλα γίνανε από μόνα τους. Έλληνας είσαι μόνο όταν είσαι απόγονος των αρχαίων, όχι κι όταν κάνεις κομπίνες, βγάζεις άτιμα λεφτά, τρως δημόσιο χρήμα, στηρίζεις ανέντιμους ανθρώπους, χρηματίζεσαι, βάζεις άλλους να κάνουν τη δουλειά σου, αλλά πληρώνεσαι γι’ αυτή και χίλια δυο άλλα ανήθικα στην κυριολεξία πράγματα; Μάλλον.
Όσο για τον όρο hellene, αγνοώ αν είναι δόκιμος ή πιο σωστός από το greek (εντάξει, δεν το αγνοώ, απλά νύσταξα), αλλά μου φαίνεται μεγάλη ανοησία να έχει πάρει φωτιά ο κώλος σου και να σε νοιάζει πως σε λένε οι Άγγλοι ή οι Αμερικάνοι. Καλύτερα να αγχωθείς για το τι θα ψηφίσεις.

5 σχόλια:

Calliope είπε...

Οι Τούρκοι πάντως έχουν αρχαιοπρεπέστατο όνομα Unanνγια εμάς που θα πει Ίωνας αν δεν απατώμαι. Άλλο ένα υπέρ τους! Θα μπορούσε να πει I am Unan! UNAN!

Κατερίνα είπε...

Δεν απατώσαι. Ίωνας θα πει. Αλλά αφήνει η ημιμάθεια, Καλλιόπη μου, κανέναν να πάει μπροστά; Δεν αφήνει.

Ανώνυμος είπε...

Πες τα! Αμάν πια με την κάθε τυχάρπαστη σταρλετίτσα που θέλει να κανει και την πατριώτισα. και καλά τα λες, από το εξωτερικό πολλά τραγούδια λένε. Έλα εδώ μαντάμ να βοηθήσεις και εσύ να σώσουμε όλοι μαζί την Ελλάδα.
(βέβαια σε μια προσφατη συνέντευξη της υποστήριξε πως και απο το εξωτερικό μπορείς να κάνεις πράγματα για τη χώρα.. μόνο που δεν μας είπε τι ακριβώς κάνει αυτη εκεί στας αμερικάς)

zizugataki είπε...

Πάρα πολύ ωραία ανάρτηση. Συμφωνώ απόλυτα. Μου αρέσει και η ποιο καινούργια ανάρτηση αλλά δεν κατάλαβα αν είσαι ξεναγός ή δασκάλα.
Σε ανακάλυψα τυχαία.Θα σε επισκέπτομαι.

Κατερίνα είπε...

Καλώς ήρθες. Ξεναγός είμαι. Ή έτσι λέω, για να παίρνω θάρρος.